Klant
DHL
Diensten
Werken-bij fotografie
Jaar
2022
UITDAGING
Net als veel andere bedrijven is DHL hard op zoek naar de juiste kandidaten voor diverse functies. Alleen denken werkzoekende bij DHL eerder aan een bezorger in een opvallend geel met rood busje dan aan een data analist of sales medewerker. Hoe kunnen we deze groep toch bereiken en verleiden om bij de grootste logistieke dienstverlener ter wereld te werken?
OPDRACHT
Ontwikkel aansprekende bedrijfsreportages om awareness te creëren voor de openstaande vacatures en om de employer brand van DHL als interessante werkgever te versterken.
AANPAK
Na een goede kick-off ging ik meteen aan de slag om de bedrijfsreportages te maken. De job USP’s waren reeds bekend, de doelgroepen in kaart gebracht.
Voor deze verschillende doelgroepen ontwikkelde ik bedrijfsreportages met DHL medewerkers wat zorgt voor een passende beleving op de recruitment website.
RESULTAAT
Met als resultaat 6 aansprekende bedrijfsreportages die een visueel beeld geven van de sfeer, cultuur en de medewerkers van het bedrijf. Deze worden nu ingezet via social media en op de werken-bij website.